Gladys
Kundvagnen

Köpvillkor

Köpvillkor

Här information om de köpvillkor som gäller hos Gladys Hair AB
Läs noga igenom alla punkter innan köp. 
Finner Du något oklart gällande våra villkor kontakta oss gärna,

Info@gladys.se

 

Allmänna köpvillkor:
För att få handla i vår Internetbutik krävs att du är  privatperson,eller företagare, myndig eller att du har målsmans medgivande. Genom att du skickar iväg din order bekräftar du också köpet och godkänner därmed våra köpvillkor.

Alla varor tillhör 08-26 99 03 tills dess att vi erhållit full betalning. 

Reklamationer:anmäles inom 8 dagar till Gladys Hair AB tel:08-269903. Vi reklamation skickar alltid produkten till reverantör för  undersökning som kan vara fel. Om felet är från fabriken  d.v s produkten var fel från börja,så får vi alltid nya produkter utan extra kostnad. Om det visar sig att kunden eller tredje part har skadat produkten,då går INTE REKLAMERA FÖRSTÖRT LÖSHÅR,HÅRFÖRLÄNGNING /PERUK. Gladys hair AB ansvarar inte  heller för löshår,hårförlängning,peruken som är blekning eller färg  skadat hos en annan frisör.  Tredje part är ansvarig för sitt eget arbete. 

Fundera du på att göra hårförlängning eller  köpa peruk för första gången ber vi dig att verkligen tänka sig för innan du gör det eller komma till oss först för konsultation.  Om du bor långt bort, ringa gärna oss och ställa frågor. Detta för att undvika att kostnad för löshåret/arbetet går förlorad. Dåliga produkter som INTE är anpassad till löshår förstör löshåret helt,rådgöra därför  med oss på plats innan du lämna salongen. Köp gärna produkter på plats,vi har allt som är anpassad till hårförlängningen/extensions. Vill kunden efteråt färga,bleka eller behandlar löshåret,peruk eller hårförlängning kemiskt själv eller hos en annan frisör så är vi på Gladys Hair inte ansvariga. Det är mellan kunden och sin frisör.

 Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering

Innan du gör ett köp vill vi informera om:
En del produkter är mycket populära och kanske inte finns i lager när du gör en beställning, varan kan även vara tillfälligt slut hos grossisten. Är så fallet är leveranstiden ca 3-4 veckor. Du är garanterad att få din vara.
Du får gärna kontakta oss innan du beställer för att ut veta att varan finns
i lager. Om produkten är beställningsvara så står kunden på alla extra kostnader som vi har lagd ut. Det förekommer tullen,expressfrakt och inrikes frakt

OBS! Det går inte att lämna tillbaka en peruk i oplomberad förpackning, det ligger  därför i din intresse att tala om plombering vid beställning. Det därför viktigt att tåla med oss först och rådgöra om färg,form och allt du som kund behöver veta INNAN din beställning,..  kan hjälpa till att välja färg om så kund önskar,vi står inte till ansvar om produkten efter att peruken är skickat till kund...

FRÅGA OM PLOMBERING OM DU ÄR OSÄKER!!!!!
pga hygieniska skäl. 

 

Öppet köp
Om nu en vara visar sig vara felaktig, trots våra kvalitetskontroller, äger kunden full rätt att byta eller lämna tillbaka produkten . Får du fel vara eller om det är fel på varan, skickar du bara tillbaka den till oss inom 14 dagar. Så skickar vi en ny vara till er och självklart står vi för leveranskostnaderna

Byte eller retur i annan fall skall förpackningen vara obruten

 

Kundregister:
Vid beställning fyller du som kund i dina uppgifter. Här kan du även lämna meddelande. Genom detta godkänner du att uppgifterna registreras i vår kunddatabasen.  Gladys hair AB garanterar att alla uppgifter är konfidentiella och kommer inte att lämnas ut eller säljas på något sätt.
OBS! Inga kontonummer lagras ej heller får vi se dessa överhuvudtaget, endast banken.

Priser:
Samtliga våra priser är angivna inklusive moms. Vi reserverar oss för
eventuella tryckfel

Betalning:

Du kan själv välja mellan att betala mot faktura,delbetalning,förskott betalning eller kredit kort via säkrast betalsystem klarna checkout.                                                

Vikigt meddelande! Får du felmeddelande vid kortbetalning läs här.

Väljer du kortbetalning kommer du till en säker sida där du fyller i dina uppgifter. Du kan betala med följande kort, se bilden.

Läs gärna om säkra kortbetalningar, klicka på länkarna nedan:

Frakt tillkommer med 70:- inom Sverige.

Säkra kortbetalning
Banken skickar som vanligt uppgifterna till ditt kreditkortsföretag och du ser köpet på nästa kontoutdrag med Hair by Gladys Hair AB som inköpsställe.

Leverans och frakt:
Leverans inom Sverige om varan finns i lager ca1- 3 arbets dagar . Levarans utanför Sverige mellan 10-14 dagar. Varorna levereras direkt hem till dig eller hämtas ut på ditt lokala postkontor/utlämningsställe.

Minsta ordervärde är 150:- exklusive frakt.


Fraktkostnad 70:- inkl. moms inom Sverige tillkommer på varje försändelse. 

 

Ej uthämtade paket debiteras med 300kr  inklusiv  frakten. vi skicka faktura  till dig som ska betalasinom 10 dagar!

Falska beställningar kommer att polisanmälas.

 

Transportskada:
Skadat gods anmäles omgående till  på gladyshair
tel. 08-26 99 03 samt där du hämtade ut ditt gods. Vid ev. skada måste du spara godsets adresslapp för att kunna ge oss aktuellt kollinummer. Detta är nödvändigt för att vi ska kunna ersätta skadat god

 

Distansavtal-om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du enligt distansavtalslagen  har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att inom 14 dagar ångra köpet. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan, och när det gäller en tjänst den dag då avtalet om tjänsten träffades. Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän du fått den information som säljaren enligt lagen är skyldig att ge dig Du har bland annat rätt att få information om din ångerrätt. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Näringsidkaren ska alltid betala returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Om näringsidkaren inte hämtar varan eller materialet eller fullgör hela sin betalningsskyldighet inom tre månader från den dag då ångerfristen började löpa, får du behålla varan eller materialet utan att betala något. Leveransskyldighet Näringsidkaren ska lämna varan eller, om det är en tjänst, avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen. Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen. Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.

 

Följande text är tagen från konsumentverkets hemsida När du som konsument handlar i en affär har du ingen laglinäringsidkaren ska ge information och nya regler om konsumentens ångerrätt

 

Konsumentköplagen ger dig  rätt att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, via telefon, TV, Internet eller vid hemförsäljning har du 14 dagars ångerrätt inom Sverige. Genom distansavtalslagen, som började gälla år 2000, har du fått ett förstärkt konsumentskydd vid så kallade distansavtal och hemförsäljningsavtal. Lagen innehåller bland annat krav på att näringsidkaren ska ge information och nya regler om konsumentens ångerrätt.

 

I övrigt gäller Distanshandelslagen och Konsumentköplagen. 

Kom ihåg att du alltid är välkommen att ringa mig, Gladys om du undrar något eller innan du gör din beställning!

Gladys Hair AB Klädesvägen 7, Brommaplan (bredvid Apoteket), Stockholm
Tel/Fax: 08-26 99 03, Mobil 073-744 61 61
E-post: info@gladys

Senaste nytt
Exclusiv peruk av mycket hög kvalite
Läs mer »
100% obehandlad och lace front peruk 45cm
Läs mer »
Remy äkta hår handknuten
Läs mer »
Palmers cocos butter är kropp smör som mycket bra för extra torra hud
Läs mer »